torsdag 28 oktober 2010

efter artisten

jaha.... då var man nött efter ännu en intensiv dag. men vi slutade tidigare.
igår var jag helt utmattad efter dagens aktiviteter. vad är det man blir trött av? jag antar: alla tankar och åsikter, beslut som måste fattas och oenighet kring saker. jag ser mer och mer nyttan av att ha en utpekad ledare när man jobbar i grupp. ledare finns inte till för att de är bättre, men de har till uppgift att initiera och summera samt dra i trådar och få igång något.

det finns naturligtvis en lärdom man inhämtar genom att man samarbetar på detta sätt som vi har gjort. man lär sig vara lyhörd för andras åsikter, man lär sig att ta ett steg tillbaka ifråga egna åsikter ibland.
framför allt upplever jag att jag hela tiden försöker känna in andan och få lite överblick över vad andra tycker och agerar ut. eller uppmärksamma när några gör något bra, tar initiativ.


jag måste inflika med att jag är väldigt glad över den här delkursen i sin helhet. en av anledningarna är att jag gillar människorna, mina kurskamrater. ni är himla go'a! tack för det, alla ni som råkar läsa.

det var lite krampat och krystat och frustrerat nu på eftermiddagen. vi hann inte alls göra det vi hade velat pga ljussättningen som tog mycket längre tid än jag tror att någon av oss hade räknat med.
vi får se hur morgonen blir... jag vill som oftast vara optimist, det kommer säkert bli väldigt bra!

nå, akkurat som igår når jeg kom hjem, føler jeg en meget sterk lengsel etter å sove noen timer. Det hadde vært deilig. (för er som inte vet: jag bodde i Norge i tre år, snakker flytende...ja da!)

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Kan man inte ta bort kommentarer helt och hållet? Jag stavade fel och ville ändra, men det gick bara att ta bort och nu syns det att det varit något där.

    Ville hur som helst säga tack för ditt fina inlägg! Håller med dig om att gruppen är go. Jag tycker att du har haft en bra och sund inställning genom arbetet som har varit skön att möta på dagarna.

    SvaraRadera
  3. Så det er da ikke bare jeg :) Nydelig. Uansett, takker og dito - ser dere alle imorgen.

    SvaraRadera