fredag 29 oktober 2010

färdiga...hur är eftersmaken då?

mm, eftersmaken är blandad. som jag tidigare nämnt är jag väldigt nöjd med kursen som helhet och väldigt glad att jag inte skrev uppsats. gänget som har jobbat ihop har enligt mig med mina erfarenheter av grupparbete gjort detta fantastiskt bra. jag var beredd på betydligt jobbigare situationer under processen.

genomförandet gick väl egentligen JÄTTEBRA! eller? jag känner mig nöjd med vår presentation och jobbet vi har lagt ner.
jag känner att jag mår mycket bättre som människa när jag får arbeta kreativt. det var flera år sedan jag gjorde det och det har känts himla bra att göra det.

det finns en del hakar som jag rynkat pannan åt nu det senaste dygnet.
SCHEMAT tror jag alla håller med om att det har varit rent katastrofalt. HUR kan man göra det så krångligt?? jag tror jag hade gjort det bättre själv och då är inte jag en superorganiserad person.
bakläxa för Bengt och involverade lärare. Kommunikation??!!

angående lärarna är mitt intryck av några av dessa inget vidare positivt. hets, skrik och svordomar kanske underhåller vissa men jag tycker att det är direkt opassande och löjligt.
tacksam då att vi haft Katti! :)

responsen vi fick var intressant och det var kul att höra att många hade fått en hel bild av föreställningen. för mig är det fortfarande flera delar till följd av processen vi har bakom oss. roligt att det gjorde intryck. dock gillar jag inte sammankopplingen med aktivistgruppen. dels för att jag tycker att den gestaltningen ropade ut: HEJ och Välkommen till Vänsterpartiet!
nu kanske någon genast undrar var jag står politiskt men det har inte med saken att göra (jag vet inte själv) min kritik handlar om att jag inte gillar när saker känns direkt partipolitiskt bundna. SAKER KAN STÅ UTANFÖR PARTIGRÄNSER. känner att jag blir uppretad över det.

när det gäller de andra gestaltningarna - fick störst känsla av lapptäcket med ljud. den gestaltningen var tung av tolkningar och frihet. ge mig frihet!

sådär. nu får det vara fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar