tisdag 19 oktober 2010

före och efter helgen

så... i mitten av förra veckan var det väl som våra samhällen skulle vara färdiga. jag gillade processen att bygga på mitt. och jag blev nöjd med resultatet.

nästa steg i gestaltandeutvecklingen blev att planera mini-performances i grupper.
Anna, jag och Einar satt och funderade på fredagen och klippte och klistrade. sedan kände vi oss redo för ett framträdande på måndagen.
Väl i skolan på måndagen var inte Katti där, men vi beslutade i sann demokratisk anda att grupperna skulle visa sina små föreställningar ändå.

det var roligt att se de andras verk. jag tror att jag gillade frisörscenen mest. trots att de utgått ifrån vad jag tycker; ganska "grunt" ord; skönheten och odjuret, så var det en preformance som man kunde hitta många olika tolkningar och flera nivåer i. bara själva idén om att fyra personer speglar varandra öppnar upp för tolkning. jag kan tänka mig flera sätt att utveckla den scenen, det skulle vara roligt att jobba med.

vår performance med bokstäver, hade ett väldigt enkelt upplägg men med medveten öppenhet för tolkning. det var tanken. men nu i efterhand tycker jag att det kanske var lite för tydliga ord. man skulle kunnat ha jobbat med mer dolda budskap. sådant tycker jag ofta blir roligare. mer surrealistiskt är också kul. det skulle kunna bli en utveckling av föreställningen. 

efter att vi redovisat föreställningarna kunde vi inte komma överens om hur vi skulle fortsätta med arbetet. om vi skulle sätta samman dessa fyra sceniska verk eller om vi skulle vänta in fler kreativa processer till byggandet. 
eftersom vi inte nådde consensus gick vi hem.
det var första riktigt regniga höstdagen efter säkert två hela veckor av klart, friskt och soligt oktoberväder! <--what a blessing.

nu är vi tillbaka till normalt väder i Göteborg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar