fredag 22 oktober 2010

skelett...

denna dag - ett liv. idag har vi stramat upp skelettet. tänkt igenom vad vi menar och hur vi menar och hur det kommuniceras - om det kommuniceras och vad som är talande och vad som är slätstruket och vad vill vi -vad vill vi och är vi medvetna om det hela vägen igenom och och och.

jag fick tillfälle att skriva bokstäver ännu en gång. jag tycker om det. det gäller skyltarna som studiomannen skall hålla upp för att instruera publiken. förra gången var det våra bokstäver till lilla-grupp-föreställningen. bokstäver är lite av min grej.

det kom fram många åsikter idag. folk sa kanske ännu mer vad de gillar och inte gillar. det är skönt när man vågar uttrycka sådant. jag hoppas att alla verkligen säger vad de känner. det skulle vara jobbigt om det är någon som sitter och trycker på något men inte låter det komma fram.

nu är det helgpaus i performance-verkstaden. pauser är bra för processen. andrum och ny inspiration brukar då infinna sig.

jag känner mig hoppfull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar