torsdag 21 oktober 2010

knuten i processen

idag upplevde jag att det blev ett litet stopp i utvecklingen av vår performance. det är delvis naturligt, ingen process i grupparbete kan flyta som smält margarin hela vägen, det vore onaturligt.
men det beror också på, tror jag, att vi har fått olika typ av instruktioner samt brist på instruktioner till följd av Kattis sjukdom. det är väldigt synd.

men vi kom ändå någonstans i dagens arbete. vi har slipat på scenerna och utvecklat några av dem. debattscenen stannade dock upp i någon sorts diffus ovisshet om vad vi vill med den.
jag är säker på att det hela kommer att bli bra och att vi i slutet av nästa vecka kommer att ha en föreställning som vi är nöjda med. jag räknar inte med att vara nöjd med alla delar. alla kan inte få allt när man jobbar tillsammans på detta vis.

det jag uppskattar med gruppen är att alla tycks vara öppna för att samtala om det vi gör. när vi körde fast idag försökte vi få till något som liknade ett sokratiskt samtal, eller det var i alla fall vad vissa av oss hade pratat om i pausen. det blev inget sokratiskt samtal, men likaväl ett samtal. det är skönt att man kan samtala. jag hoppas och tycker mig se (kan ha fel) att alla som vill säga något gör det.

imorgon är det fredag och vi får se vad denna dag kan leda till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar